Tìm kiếm nâng cao

Ngành nghề

Tỉnh thành

Trình độ học vấn

Quận huyện

Giới tính

Mức lương

Hình thức công việc

Cấp bậc

Kinh nghiệm

Cập nhật

F&B Marketing Manager

Le Meridien Saigon

Địa chỉ công ty: 3C Ton Duc Thang Street,District 1Ho Chi Minh City,Vietnam

Quy mô : Từ 500 - 999 nhân viên

Lượt xem: 208 |

Ngày cập nhật: 14/03/2019 (2 năm trước)

Địa điểm tuyển dụng: Hồ Chí Minh

Mức lươngThỏa thuận

chức vụChức vụ:Thực tập sinh
kinh nghiệmKinh nghiệm:Không yêu cầu
hình thức làm việcHình thức làm việc:Toàn thời gian cố định
yêu cầu bằng cấpYêu cầu bằng cấp:Không yêu cầu
yêu cầu giới tínhYêu cầu giới tính:Không yêu cầu
số lượng cần tuyểnSố lượng cần tuyển:0 ứng viên
ngành nghềNgành nghề: Khách sạn - Nhà hàng

Mô tả công việc

( Xem thêm ) ( Rút gọn )
Oversee daily social media activities as they pertain to F&B
• Manage real-time interactions and F&B reputation on social review sites (TripAdvisor, Ctrip, Booking.com, Dianping, OpenRice, HungryGoWhere, Burrp, etc.)
• Monitor overall social media performance using listening tools such as GuestVoice, HYP3R, Revinate and other social tools (Google, Hootsuite, Expion)
• Utilize hotel’s F&B social presences (FB, WeChat, Twitter, Weibo, Instagram, QZone, Renren etc.) to monitor and receive community feedback in real-time, and drive daily engagement with public on Social Media
• Create and manage editorial content calendars (supporting the brand’s social guidelines) for hotel’s F&B outlets
• Develop unique F&B destination content (posts, photos, videos, infographics, etc); leverage User Generated Content in social media amplification efforts and ensure usage rights for all materials
• Apply up-to-date company Social Media Policies and Procedures
Identify and build partnerships with local social media influencers and bloggers
• Create and implement social media contests, sweepstakes, and other user-engagement tactics that are in line with the hotel’s F&B marketing goals
• Partner with Hotel Dept. heads, Marketing and eCommerce Managers to proactively review, define and align social marketing pull-thru for next 60-90 days
• Conduct weekly F&B communications/accountability meetings about promotions, updated menus, specials, etc. that can be promoted on social media
• Conduct weekly F&B marketing meetings involving F&B Operations and Marketing teams to define roles/responsibilities and integrate F&B social media tactics into overall hotel marketing initiatives
Create hotel F&B-specific social media playbooks/toolkits to enhance operational efficiency and adoption of social media tools across the hotel’s F&B department
• Align social strategy with hotel marketing initiatives and F&B marketing plan
• Ensure corporate, cluster and/or regional marketing programs are pulled through at the property level
• Proactively coordinate social amplification efforts, submitting content to Corporate and Regional pages when applicable (with local CVBs, local partnerships, promotional opportunities, etc)
• Distinguish hotel as a thought leader by monitoring industry trends, tools and applications and consistently publishing relevant content and news
• Produce and distribute insightful monthly analytics reports and track progress on KPIs
• Responsible for conducting paid social media campaigns to drive F&B marketing goals and objectives

Yêu cầu công việc

Strong written and oral communications skills in both English and the local language
• Strong media research skills
• Paid social media expertise
• Knowledge and understanding of social media algorithms and search engine optimization
• Capability of managing social media campaigns and activations, while experimenting with new and alternative ways to leverage social media
• Innovative thinker, actively explores new mediums in social media that could support hotel activity
•2-year degree from an accredited university in public relations, communications, marketing, journalism or a related professional area; 4 years experience in Digital Marketing Communications and Social Media.
•4-year Bachelor’s degree in public relations, communications, marketing, journalism or a related professional area; 2 years’ experience in Digital Marketing Communications and Social Media

Quyền lợi được hưởng

- Service Charge, Meal, Uniform, Training
so sánh lươngSo sánh lương Nộp hồ sơ

Chia sẻ:

Địa điểm:

Chức danh:

Có việc siêu tốc cập nhật cv nhanh - bật đèn xanh cho nhà tuyển dụng:

Tải CV từ máy tính của bạn
Tìm việc làm theo tiêu chí

Tìm việc làm theo tiêu chí:

Đăng nhập để xem thông tin của nhà tuyển dụng

Tải ứng dụng Timviec365.vn

Đã có trên IOS và Android

ứng dụng Tìm việc 365
ứng dụng ios Tìm việc 365

Quên mật khẩu?

Bạn chưa có tài khoản? Đăng ký ngay!

Liên hệ qua skype Liên hệ qua số điện thoại