Mô tả công việc
( Xem thêm )
( Rút gọn )
Các bài viết về nhân viên Dịch vụ :
English:
Floor Manager needs to understand what good service is, and does everything in his/her best capability to deliver that to every single customer. He/she needs to actively take on the role of the team leader and has an extremely high standard and expectation for the team, but also patient with people.
Tasks:
- Communicate with customers, handle any situation in a professional manner
- Train staff how to serve customers with the best attitude, be helpful and treat them as guests
- Take initiative. Communicate with upper management about improvements in operation and customer service
- Organize and supervise staff shifts. Conduct daily briefing with kitchen, bar and staff teams about: (un)available stock, any changes or additions to the menu, table reservations, etc…
- Keep a close watch on the staff and supervise their actions whenever needed. Appraise staff performance and provide feedback to improve productivity
- Promote the restaurant’s brand in the local community through word-of-mouth and restaurant events (Network at different events to help bring more customers)
- Know all the promotions/events/partnership at the restaurant thoroughly and help with in-house marketing
- Create internal bonding and team building events.
Tiếng Việt:
Floor Manager là người phải hiểu “ dịch vụ tốt” là như thế nào, biết cách vận dụng mọi khả năng để thể hiện được điều đó tới khách hàng. Đây cần là một người chủ động đảm nhiệm vai trò của một leader, có yêu cầu cao với team của mình, nhưng mặt khác cũng phải rất kiên nhẫn với team
Việc cần làm:
Giao tiếp với khách hàng, xử lí các vấn đề liên quan đến khách một cách chuyên nghiệp
Training nhân viên làm sao để phục vụ khách hàng với thái độ phù hợp nhất, có thể tư vấn và giúp đỡ khách hàng tốt nhất
Chủ động, có ý kiến với cấp trên về cải thiện cách tổ chức, dịch vụ đối với khách hàng
Tổ chức, giám sát và quản lý ca làm của nhân viên. Phổ biến và cập nhật đầy đủ với bếp, quầy bar và nhân viên về: hàng tồn, thay đổi của menu, đặt bàn…
Chú ý, quan sát các hoạt động của nhân viên, để đánh giá và đưa ra feedback cho nhân viên để cải thiện.
Nâng cao, đẩy mạnh thương hiệu của nhà hàng trong khu vực thông qua giao tiếp, và các sự kiện của nhà hàng
Nắm rõ ràng tất cả các chương trình khuyễn mãi/sự kiện/đối tác, và trợ giúp trong vấn đề marketing
Chủ động, kết nối mọi người thông qua các hoạt động vui chơi nội bộ