1. General Tasks
Trực tiếp chế biến và đảm bảo chất lượng các món ăn phục vụ khách.
Preparing and cooking food adhere to company recipes.
Phải luôn đảm bảo qui trình của công ty về: an toàn lao động, diện mạo, đồng phục, bảo mật thông tin, các qui trình về phục vụ, thái độ phục vụ, qui cách đối xử giữa đồng nghiệp trong công việc, được thực hiện nghiêm chỉnh.
Follow all company policies and procedures; report accidents, injuries, and unsafe work conditions to manager, ensure uniform and personal appearance are clean and professional; maintain confidentiality of proprietary information; protect company assets. Welcome and acknowledge guests according to company standards; anticipate and address guests’ service needs; assist individuals with disabilities; thank guests with genuine appreciation. Speak with other using clear and professional language; answer telephone using appropriate telephone etiquette. Develop and maintain positive working relationships with others.
2. Essential Responsibilities
1. Nhận phân công công việc và nắm thông tin số lượng khách tại sân bay, các đoàn khách từ Trưởng ca Bếp.
Be able to perform kitchen routine tasks as well as other tasks, which had been assigned by kitchen management personnel.
2. Phụ giúp Trưởng Bếp trong việc nhận hàng khi được yêu cầu. Chịu trách nhiệm về số lượng và chất lượng hàng nhận về.
Be able to perform stocker receiver and responsible of quantity and quality of goods upon receiving.
2.1. Đảm bảo hàng nhận về phải đúng qui cách, chủng loại , số lượng, khối lượng trên phiếu mua hàng đã đặt.
Ensure received goods met ordered quantity, which noted on purchasing order form and satisfied chef’s quality expectation.
3. Phân loại hàng, sắp xếp và đưa hàng vào bảo quản tại kho Bếp theo tiêu chuẩn và các quy định hiện hành có liên quan nếu được phân công thực hiện nhiệm vụ này.
Be able to perform sourcing, arranging and storing goods to kitchen warehouse adhere to current kitchen standard operation (if been assigned).
4. Kiểm tra số lượng, chất lượng và tình trạng an toàn vệ sinh thực phẩm của hàng trong kho nếu được phân công
Be able to check both quantity and quality of stored goods adhere to food hygiene standards (if been assigned).
4.1. Đối chiếu số lượng nhập, xuất, tồn trên sổ sách với số tồn thực tế trong kho Bếp.
Comparing goods on-hand to amount of goods when receiving and amount of food usage
(On-hand = received – usage) when checking goods quantity.
4.2. Kiểm tra chất lượng, hạn sử dụng của các mặt hàng bảo quản trong kho Bếp.
Double check on food quality and expiration date of all stored goods, ensure food hygiene standards and food safety are followed of all time.
4.3. Báo cáo với Trưởng ca Bếp những thực phẩm sắp hết hạn sử dụng, quá hạn sử dụng hoặc hư hỏng để có hướng xử lý
Report to on-duty kitchen in-charged when discover food safety and food hygiene standards are being violated.
5. Trong quá trình sử dụng hàng phải tuân thủ nguyên tắc “hàng nhập trước sử dụng trước”.
Kitchen cook must follow FIFO (first in first out) at all time.
6. Nấu các món ăn theo phân công của Trưởng ca Bếp.
Kitchen cook must strictly follow company recipes.
6.1. Tuyệt đối tuân thủ công thức và quy trình nấu do Trưởng ca Bếp đưa ra
Strictly follow company recipes and cooking procedures which are introduced by chef.
6.2. Sản phẩm phải đảm bảo chất lượng và quy cách đã được quy định.
Cooked foods quality must be complied with kitchen operating standards.
6.3. Trong trường hợp sản phẩm không đạt yêu cầu, phải báo ngay cho Trưởng ca Bếp để có hướng xử lý.
In case cooked food quality is not met kitchen operating standards, cook must inform kitchen in-charge personnel immediately for solving or replacement. Off quality food should not be served to customer at all time.
7. Thực hiện các công việc của nhân viên Phụ bếp Bếp khi cần thiết
Be able to perform kitchen helper tasks if necessary.
8. Trợ giúp Trưởng ca Bếp trong việc trình bày và giám sát các món ăn…
Be able to help kitchen in-charge personnel in decorating and checking foods….
Đảm bảo quầy/đĩa đồ nóng phục vụ khách được bày biện đẹp, vệ sinh
Ensuring cooking counter/plates is maintain and met hygiene standards.
8.1. Đảm bảo các món ăn luôn đầy đủ để phục vụ khách
Ensuring food quantity is enough and food quality is always ready to be served.
9. Tuân thủ nguyên tắc các qui định về PCCC của cảng hàng không.
Follow airport firefighting rules at all time.
10. Đào tạo và hướng dẫn nghề cho nhân viên phụ bếp
Be able to provide guidelines and train kitchen helper.
11. Tham gia các buổi họp và các lớp đào tạo của bộ phận và của công ty khi được yêu cầu.
Attend internal department meetings, company training sections are compulsory.
12. Thực hiện các công việc khác khi được cấp trên giao.
Be able to perform other task when being assigned by kitchen management personnel.
13. Xử lý các sự cố theo quy trình được đào tạo.
Cook must follow solving problem procedures whenever discrepancies happened.
14. Thực hiện các nhiệm vụ phù hợp khác theo sự phân công của cấp trên
Carries out any other reasonable duties and responsibilities as assigned.
Chia sẻ
Bình luận