0 Tìm việc làm nhanh & Tuyển dụng hiệu quả

Tìm kiếm nâng cao

Office Assistant (Full-Time Permanent)

nord gear pte ltd - vietnam representative office

Lượt xem: 406 | Ngày cập nhật: 12/01/2019 (4 năm trước)

Tỉnh thành tuyển dụng: Hồ Chí Minh

Mức lương: 10 - 15 triệu

Hạn nộp hồ sơ: Đã hết hạn nộp hồ sơ

Chat365

Quét mã QR chat ngay nhà tuyển dụng

Thông tin

- Chức vụ: Nhân viên

- Kinh nghiệm: Không yêu cầu

- Hình thức làm việc: Toàn thời gian cố định

- Yêu cầu bằng cấp: Không yêu cầu

- Yêu cầu giới tính: Không yêu cầu

- Số lượng cần tuyển: 0 ứng viên

- Ngành nghề: Hành chính - Văn phòng Xuất - nhập khẩu Luật - Pháp lý

Mô tả công việc

This position as Office Assistant will receive and coordinate all requests from customers and NORD sales partners regarding to customer order entry/processing, shipping, after sales activities and any internal sales support activities.
These office assistant activities are in particular:
- Preparing and providing of sales quotations for company products.
- Checking and updating sales partners and customers on current stock status and the related expected delivery times.
- Entering and processing of customer orders on time and continuous follow up until the final delivery of the goods.
- Liaise with the after sales department on customer needs, providing the related logistics support. Attending to customer complaints and questions and providing of documents required by the customer.
- Continuous updating of existing data in the current ERP system (SAP). This includes data of customers, orders, documentations and specifications.
- Coordinating with Head office and the freight forwarders to ensure that the correct documents are provided for each shipment. This includes but is not limited to any 3rd party documentation such as Certificate of Origin, Packing list, Invoice.
- Continuous monitoring of the current order status. Frequent checking of the related stock status as well as the logistical requirement of the running orders to improve on time delivery.
- Liaise with customers, banks and forwarders regarding Letter of Credit related matters, as well as giving feedback to the related customers regarding the specific terms of the Letter of Credit and documents required
- Any other duties that deem to meet customer expectation or internal company needs. In exceptional cases, to conduct any other tasks given or to be assigned by the Office Manager of the company.
- Support of colleagues within the internal sales team and the order processing/logistics department if current workload requires additional support.

Yêu cầu công việc

- Education: College/Bachelor’s degree.
- At least 3 years of working experience in relevant fields
- Solid knowledge and clear understanding about the order entry & processing preferably with experience in SAP or any similar ERP system are essential.
- Solid knowledge and understanding about the import/export of goods, the international shipping terms (Incoterms 2010), logistics & forwarding & international payments is essential.
- A good interpersonal skill set is required.
- Good skills in planning and sense for details are advantage.
- Creative, self-motivated, open minded thinker and responsibility, teamwork spiritual, problem solving attitude.
- Good communicator showing the ability to build up relationships.
- Fluently spoken and written in English and computer literacy in MS Office is a must

Quyền lợi được hưởng

- Attractive and competitive salary
- Insurance
- Professional working environment

Hình ảnh

Lưu công việc Phản ánh NTD Ứng tuyển nhanh So sánh lương
Chia sẻ:

Việc làm tương tự

Công Ty Tnhh Thương Mại Công Nghệ Thái Sơn
NHÂN VIÊN HÀNH CHÍNH VĂN PHÒNG Công Ty TNHH Thương Mại Công Nghệ Thái Sơn

Hồ Chí Minh Hạn nộp: 05/10/2022

Từ 10.000.000 Đến 15.000.000

Công Ty Tnhh Mỹ Phẩm Thiên Nhiên
Nhân viên văn phòng chăm sóc khách hàng Công Ty TNHH Mỹ Phẩm Thiên Nhiên

Hồ Chí Minh Hạn nộp: 05/10/2022

10 - 15 triệu

Hrdc
Chuyên viên kiểm soát tuân thủ (Agency) Hrdc

Hồ Chí Minh Hạn nộp: 05/10/2022

15 - 20 triệu

Hrdc
Legal and Compliance Manager (english required) Hrdc

Hồ Chí Minh Hạn nộp: 05/10/2022

Từ 50.000.000 Đến 60.000.000

Công Tử Tnhh Mỹ Phẩm Clean Skin
Nhân viên văn phòng Công Tử TNHH Mỹ Phẩm Clean Skin

Hồ Chí Minh Hạn nộp: 06/10/2022

Từ 8.000.000 Đến 15.000.000

Công Ty Tnhh Day1Group
HR-Admin Specialist Công Ty TNHH Day1Group

Hồ Chí Minh Hạn nộp: 07/10/2022

Thỏa thuận

Hrdc
Operation and Compliance Officer (Event Agency) Hrdc

Hồ Chí Minh Hạn nộp: 07/10/2022

15 - 20 triệu

Công Ty Tnhh Tư Vấn Giáo Dục Quốc Tế - Iecs
Nhân Viên Hành Chính Nhân Sư Công Ty TNHH Tư Vấn Giáo Dục Quốc Tế - Iecs

Hồ Chí Minh Hạn nộp: 08/10/2022

Đến 8.000.000

Công Ty Bhnt Cathay Life Việt Nam,
HÀNH CHÍNH NHÂN SỰ HỖ TRỢ KINH DOANH Công ty BHNT Cathay Life Việt Nam,

Hồ Chí Minh Hạn nộp: 10/10/2022

Thỏa thuận

Địa điểm:

Chức danh:

Từ khóa liên quan:

Tìm việc làm theo tiêu chí Tìm việc làm theo tiêu chí

Liên hệ qua chat365 Liên hệ qua skype

Đăng nhập Ứng viên để Ứng tuyển và Chat với nhà tuyển dụng

App CV365

App CV365

App UV

App Timviec365 UV

App CV365

Tải ngay

App UV

Tải ngay

Quên mật khẩu?

Bạn chưa có tài khoản? Đăng ký ngay!