• Perform SWOT (Strengths, Weaknesses, Opportunities, and Threats) analysis for responsible territory market, collect information about competition, potential market volume, and current market share and customers feedback.• Aggressively exploit the responsible territory to identify new target customers and new sales opportunities.• Plan and organize sales activities, such as demo, seminars, walk the line, solution, presentation… to find out customer needs and transform opportunities to orders.• Cooperate with customer and project team in customer project, collect customer’s needs, analyze the application and provide solution to satisfy customer with values.• Cooperate with marketing team in market activities and market analysis.• Cooperate with service, project to achieve customer satisfaction.• Cooperate with Finance department to improve the performance of receivable overdue.• Build, maintain, broaden and strengthen good relationship with customer’s distributors.• Find, select, develop and manage distributor, if applicable.• Ensure that related sales targets will be met in terms of unit sales, volume, and revenue generation.• Increase market share in the assigned territory.• Ensure proper follow-up of existing customers; fully cooperating and coordinating with all Compressor Technique Sales and Service team who are also operating in the area.• Promote all Compressor Technique products, giving each equal opportunity and exposure in the market, through the development of customer base as well as identifying new business opportunities and applications
Lập kế hoạch:- Lập kế hoạch bán hàng (hàng tháng / hàng quý / hàng năm) cho mỗi nhà phân phối.- Lập kế hoạch (hàng tháng / hàng quý / hàng năm) dự báo doanh số theo danh mục sản phẩm.- Lập kế hoạch (hàng tháng) PO cho mỗi nhà phân phối.- Lập kế hoạch (hàng tháng) kế hoạch thanh toán cho mỗi nhà phân phối. Thực hiện:- Làm việc với nhóm nội bộ để giao hàng cho nhà phân phối đúng thời gian.- Theo dõi hàng tồn kho của nhà phân phối, cập nhật danh sách các đại lý và gửi báo cáo hàng tháng- Hỗ trợ đại lý trưng bày sản phẩm theo quy định của công ty- Theo dõi kế hoạch thanh toán.- Xem xét kết quả hàng tháng / hàng quý của mỗi nhà phân phối và cung cấp lời khuyên quan trọng cho nhà phân phối để đạt được mục tiêu. Điều hành & tổ chức:- Hỗ trợ nhân viên bán hàng để đưa ra kế hoạch bán hàng cho khách hàng.- Đào tạo sản phẩm & kỹ năng bán hàng cho nhân viên bán hàng.- Quản lý và đảm bảo nhân viên bán hàng tuân thủ quy tắc của công ty.- Làm việc nội bộ với nhiều phòng ban chức năng để có được sự liên kết và thực hiện trên các hoạt động (hàng tháng và hàng quý). Nhận hỗ trợ từ các chức năng này để khắc phục các vấn đề nội bộ & khiếu nại của khách hàng.- Xử lý các vấn đề nội bộ kịp thời & hoàn toàn Báo cáo - Báo cáo đúng thời gian & kế hoạch hành động để khắc phục vấn đề- Đánh giá hàng tháng và hàng quý, đầu vào kế hoạch hành động để phát triển kinh doanh.
Hành chính - Văn phòng, Nhân sự, Hóa học - Sinh học
Bình Dương, Hồ Chí Minh
A. Nhân sự:1. Lập kế hoạch tuyển dụng, đào tạo, phát triển nguồn nhân lực định kỳ năm, quý, tháng.2. Xây dựng chương trình phát triển nghề nghiệp cho nhân viên công ty.3. Xây dựng chính sách thăng tiến và thay thế nhân sự.4. Lập ngân sách nhân sự.5. Hoạch định nguồn nhân lực nhằm phục vụ tốt cho sản xuất kinh doanh và chiến lược của công ty.6. Xây dựng quy chế lương thưởng, các biện pháp khuyến khích – kích thích người lao động làm việc, thực hiện các chế độ cho người lao động.7. Xây dựng bộ quy tắc ứng xử.8. Rà soát và xây dựng bảng mô tả công việc cũng như thiết lập các chỉ tiêu (KPIs) để đánh giá nhân viênB. Hệ thống quản lý chất lượng ISO:1. Triển khai việc ứng dụng hệ thống tài liệu ISO nhằm nâng cao tính hiệu quả trong công tác quản lý hoạt động của Công ty.2. Đề xuất với Ban lãnh đạo trong hoạt động xây dựng hệ thống quản lý chất lượng của công ty như đánh giá nội bộ, cải tiến hệ thống, các hành động khắc phục, phòng ngừa, …3. Soạn thảo, cập nhật, cải tiến các quy trình, quy chế liên quan đến hệ thống quản lý chất lượng của Công ty.4. Theo dõi quá trình đánh giá nội bộ trong toàn công ty.5. Nhận các báo cáo không phù hợp của hệ thống, theo dõi tính hiệu quả của các hoạt động khắc phục hoặc hoạt động phòng ngừa.6. Ghi biên bản các buổi họp xem xét hệ thống quản lý chất lượng thường kỳ của lãnh đạo trong công ty theo kế hoạch đã định.7. Báo cáo việc ban hành, thực hiện hệ thống quản lý chất lượng đến BGĐ để xem xét và làm cơ sở để cải tiến chất lượng.8. Hỗ trợ các phòng ban chỉnh sửa các tài liệu ISO
Lập kế hoạch:- Lập kế hoạch bán hàng (hàng tháng / hàng quý / hàng năm) cho mỗi nhà phân phối.- Lập kế hoạch (hàng tháng / hàng quý / hàng năm) dự báo doanh số theo danh mục sản phẩm.- Lập kế hoạch (hàng tháng) PO cho mỗi nhà phân phối.- Lập kế hoạch (hàng tháng) kế hoạch thanh toán cho mỗi nhà phân phối. Thực hiện:- Làm việc với nhóm nội bộ để giao hàng cho nhà phân phối đúng thời gian.- Theo dõi hàng tồn kho của nhà phân phối, cập nhật danh sách các đại lý và gửi báo cáo hàng tháng- Hỗ trợ đại lý trưng bày sản phẩm theo quy định của công ty- Theo dõi kế hoạch thanh toán.- Xem xét kết quả hàng tháng / hàng quý của mỗi nhà phân phối và cung cấp lời khuyên quan trọng cho nhà phân phối để đạt được mục tiêu. Điều hành & tổ chức:- Hỗ trợ nhân viên bán hàng để đưa ra kế hoạch bán hàng cho khách hàng.- Đào tạo sản phẩm & kỹ năng bán hàng cho nhân viên bán hàng.- Quản lý và đảm bảo nhân viên bán hàng tuân thủ quy tắc của công ty.- Làm việc nội bộ với nhiều phòng ban chức năng để có được sự liên kết và thực hiện trên các hoạt động (hàng tháng và hàng quý). Nhận hỗ trợ từ các chức năng này để khắc phục các vấn đề nội bộ & khiếu nại của khách hàng.- Xử lý các vấn đề nội bộ kịp thời & hoàn toàn Báo cáo - Báo cáo đúng thời gian & kế hoạch hành động để khắc phục vấn đề- Đánh giá hàng tháng và hàng quý, đầu vào kế hoạch hành động để phát triển kinh doanh.
This position will support to set up products and maintain the products for clients.- Support to set up their products for clients (mainly FMCG factory)- Instruct how to use and operate machine for staff in client- If there are any issue, support for client to fix it via phone or going out directly- Asking technical center in other country to fix the problem (depends on the situation)
- Visit customer daily. Mostly at the construction sites. - Make plan to search, visit customers to increase new and potential customers.- Make customer list, inquiries, information and project information and report to supervisor/manager. - Search, survey and approach new and potential projects, reported to supervisor/manager. - Keep and maintain good relationship with customers. - Do all related jobs including but not limited to making quotation, making contract, etc. - To achieve the set target. - Other tasks as being assigned.
Petty Cash (15%)Maintaining cash book; Preparing payment/ receipt vouchersSafeguarding cash. Receipts and payment cashReconcile with Admin Dept on petty cash ( monthly)Depositing cashes and checks to bank accountsEnsuring that all cash receipts and cash payments are maintained to the standards set be managementIn putting to system (60%)Expenses: check all documents during input data to system Expenses: allocate expenses to operate cost and sales cost ( employees and operating cost)Banking: Maintaining bank book; preparing receipt vouchers by each transaction / Reconcile bank a/c at the end of month. Make report by weekly/ monthly/ yearlyTax Report: Preparing monthly tax reports including VAT, FCT reports./ Reconcile TAXABLE quarterly Tax Report: CIT report quarterly and yearlyTax checking: monthly, quarterly and yearly check Tax payment status with Tax- Hochiminh to ensure that the company has fully completed Tax duties. Solve the problem if anyFollowing up fixed assets and calculating monthly depreciation of fixed assets. Updating movement of FA and Office Equipment. Performing year-end FA and Office equipment physical count.Being responsible for the day-to-day management of payable accounts and related transactionsKeeping tract of internal advance, security deposit and pre-paid to suppliers Keeping tract of long term prepaidKeeping tract of long term contract ( rental contract)Keeping tract of payable to inter- companyKeeping tract of others detail accountsFollow inter- co transactionsCo-ordinate with Admin Sept on personnel payment (Salary, Insurance, PIT…)Control and follow-up Contract of supplier (on admin matters)Assistance to Chief Accountant (25%)Support in preparing Financial report monthly ( internal report and Vietnamese standard)