Tìm việc làm nhanh & Tuyển dụng hiệu quả

Tìm kiếm nâng cao

Customer Service & Operation Manager

vp đại diện scan-shipping pte ltd tại tphcm

Lượt xem: 282 | Ngày cập nhật: 13/01/2019 (4 năm trước)

Tỉnh thành tuyển dụng: Hồ Chí Minh

Mức lương: Thỏa thuận

Hạn nộp hồ sơ: Đã hết hạn nộp hồ sơ

Chat365

Quét mã QR chat ngay nhà tuyển dụng

Thông tin

- Chức vụ: Thực tập sinh

- Kinh nghiệm: Không yêu cầu

- Hình thức làm việc: Toàn thời gian cố định

- Yêu cầu bằng cấp: Không yêu cầu

- Yêu cầu giới tính: Không yêu cầu

- Số lượng cần tuyển: 0 ứng viên

- Ngành nghề: Dịch vụ Xuất - nhập khẩu Vận tải - Lái xe

Mô tả công việc

- Set up standard procedure of new customer
- Provide quotation and custom service to VIP customer
- Handle project shipment from door to door
- Co-operate well with partners/ co-workers (customs, forwarders, carriers, trucking companies…) to provide good service to customer & also avoid any trouble
- Effectively solve customers’ complaints (if any)
- Consulting to customer the proceed shipment, im- export document ( air, ocean)
- Arrange daily working for docs staff (making B/L, D/O, and other shipping documents)
- Handle daily working related to operation and documentation
- Solving all the matters/problems related to operation jobs
- Report to Manager/ Director for any irregularity
- Experience about Customs clearance and trucking arrangement will be a plus
- More detail information will be discussed in the interview
- Receive & prepare set of Customs Declarations documents (HS code)
- Accurate and timely entry processing through local Customs
- Prepare for customs clearance formality, Liquidation
- Update clearance status in a timely manner to customers
- Co-ordinate with local trucking company for pickup/delivery
- Adherence to procedures and productivity standards and ensure smooth flow of files
- Studying/updating local Customs regulation
- Take up additional tasks as required of Company

Yêu cầu công việc

- Having knowledge of Foreign Trade
- At least 2 years of working experience in freight forwarding /Shipping Operations/ Customer services
- Handle project shipments from door to door
- Co-operate well with partners/ co-workers (customs, forwarders, carriers, trucking companies…) to provide good service to customer & also avoid any trouble
- Effectively solve customers’ complaints (if any)
- Consulting to customer the proceed shipment, im-export document ( air, ocean)
- Arrange daily working for docs staff (making B/L, D/O, and other shipping documents)
- Handle daily working related to operation and documentation
- Solving all the matters/problems related to operation jobs
- Report to Manager/ Director for any irregularity
- Experience about Customs clearance and trucking arrangement will be a plus
- More detail information will be discussed in the interview
- Receive & prepare set of Customs Declarations documents (HS code)
- Accurate and timely entry processing through local Customs
- Prepare for customs clearance formality, Liquidation
- Update clearance status in a timely manner to customers
- Co-ordinate with local trucking company for pickup/delivery
- Adherence to procedures and productivity standards and ensure smooth flow of files
- Studying/updating local Customs regulation
- Take up additional tasks as required of Company
- Long term oriented

Quyền lợi được hưởng

- Company Policies

Hình ảnh

Lưu công việc Phản ánh NTD Ứng tuyển nhanh So sánh lương
Chia sẻ:

Việc làm tương tự

Địa điểm:

Chức danh:

Từ khóa liên quan:

Tìm việc làm theo tiêu chí Tìm việc làm theo tiêu chí

Kết nối ứng viên và nhà tuyển dụng Chat với nhà tuyển dụng

Đăng nhập Ứng viên để Ứng tuyển và Chat với nhà tuyển dụng

App CV365

App CV365

App UV

App Timviec365 UV

App CV365

Tải ngay

App UV

Tải ngay

Quên mật khẩu?

Bạn chưa có tài khoản? Đăng ký ngay!

Thông báo

Đóng