Tìm kiếm nâng cao

Tỉnh thành

Trình độ học vấn

Quận huyện

Giới tính

Mức lương

Hình thức công việc

Cấp bậc

Kinh nghiệm

Cập nhật

công ty TNHH aeon việt nam

Công Ty Tnhh Aeon Việt Nam

địa chỉĐịa chỉ: 30 Bờ Bao Tân Thắng, Phường Sơn Kỳ, Quận Tân Phú, Thành phố Hồ Chí Minh, Việt Nam

quy mô công tyQuy mô công ty: Từ 1000 - 3000 nhân viên

websiteWebsite:

Mô tả công ty

AEON hiện là một trong những tập đoàn thương mại bán lẻ lớn nhất trên thế giới với 179 liên doanh trong và ngoài nước Nhật Bản. Được thành lập từ năm 1758, với lịch sử trải dài trên 250 năm, Tập đoàn AEON là một trong những nhà bán lẻ lâu đời nhất tại Nhật Bản.
Trong suốt quá trình hoạt động của mình, Tập đoàn AEON duy trì một cam kết không hề thay đổi đó là luôn đặt ra tiêu chí “Khách hàng là trên hết”. Nguyên tắc cơ bản của Tập đoàn AEON chính là hướng tới một xã hội thịnh vượng, ổn định và hòa bình thông qua hoạt động bán lẻ. Với trách nhiệm đó, Tập đoàn AEON đã có được lòng tin của khách hàng cũng như mở rộng hoạt động kinh doanh không chỉ tại Nhật Bản mà còn tại các quốc gia khác trong khu vực Châu Á trong một khoảng thời gian dài.

Tin tuyển dụng của Công Ty Tnhh Aeon Việt Nam

Deputy Accounting Manager – Tax & Financial Reporting

Thực tập sinh
Thỏa thuận / tháng
hình thức làm việcToàn thời gian cố định
yêu cầu bằng cấpKhông yêu cầu
yêu cầu giới tínhKhông yêu cầu
ngành nghềKế toán - Kiểm toán
địa điểmHồ Chí Minh
• Prepare monthly, quarterly and yearly financial statements for both internal management and compliance with finance and accounting regulations
• Prepare quarterly consolidated reporting package to group
• Prepare account reconciliations and related journal entries for various accounts, including inter-company transaction
• Manage and control accounting transactions, maintaining, reconciliation accounting data
• Monitor compliance with new or evolving accounting guidance, provide interpretation and prepare technical memorandums as needed
• Review and verify all tax reports (PIT, VAT, CIT, WHT,..) DOIT, DPI and other competent agency reports monthly, quarterly, yearly and final tax
• Work closely with tax consult for tax health check, audit , tax inspection
• Communicate and explain accounting issues and evolving accounting guidance to the management team
• Manage communications with external auditors on external financial statements and accounting issues to ensure auditor agreement with company decisions on accounting disclosures, and issues
• Assist in the coordination of annual audit and quarterly review activities of external auditors
• Implement and maintain reporting procedures to comply with internal control requirements
• Perform continuous assessment of the close process and process re-engineering to reduce the timing to close the financial period
• Participate in other task/ projects as required
Xem chi tiết

Tax Accounting Officer

Nhân viên
1 - 3 triệu / tháng
hình thức làm việcToàn thời gian cố định
yêu cầu bằng cấpKhông yêu cầu
yêu cầu giới tínhKhông yêu cầu
ngành nghềKế toán - Kiểm toán
địa điểmHồ Chí Minh
1. Thuế giá trị gia tăng (GTGT)
- Thông báo phát hành Hóa đơ, báo cáo tình hình sử dụng hóa đơn
- Kê khai thuế GTGT đầu vào, đầu ra
- Báo cáo mất, hủy hóa đơn (khi phát sinh)
2. Thuế thu nhập cá nhân (TNCN)
- Biết tính thuế TNCN cho người Việt Nam, người nước ngoài ( cư trú &không cư trú)
- Đăng kí giảm trừ gia cảnh, người phụ thuộc
- Đăng kí MST cho nhân viên mới
3. Thuế nhà thầu:
- Kê khai thuế nhà thầu mỗi tháng
- Tính tỉ lệ thuế suất của mỗi loại dịch vụ hàng hóa
- Quyết toán thuế nhà thầu khi thanh lý hợp đồng
Xem chi tiết

Admin Officer (Facility)

Nhân viên
1 - 3 triệu / tháng
hình thức làm việcToàn thời gian cố định
yêu cầu bằng cấpKhông yêu cầu
yêu cầu giới tínhKhông yêu cầu
ngành nghềHành chính - Văn phòng
địa điểmHồ Chí Minh
• Phụ trách theo dõi các hoạt động sửa chữa, thi công, bảo trì cơ sở hạ tầng (điện, nước, gas, phòng làm việc, phòng họp, nhà rác, phòng y tế…) của nhà cung cấp tại Khối văn phòng Chính
• Phụ trách theo dõi hiện trạng cơ sở vật chất tại Khối văn phòng Chính (phòng họp, hệ thống điện, bàn ghế, tủ cá nhân, máy chiếu…) để đảm bảo luôn trong tình trạng tốt và sẵn sàng sử dụng
• Theo dõi lịch thực hiện vệ sinh, các công tác liên quan tới diệt côn trùng, chuột; đo kiểm chất lượng không khí môi trường làm việc của Văn phòng Chính
• Theo dõi, hướng dẫn và trực tiếp thực hiện các thanh toán liên quan tới chi phí Cơ sở Vật chất tại các Siêu thị (Store)
• Hỗ trợ soạn và thương thảo hợp đồng với các NCC quản lý thu gom rác thải, nước thải, cung cấp trang thiết bị nội thất, phòng y tế.
Xem chi tiết

Corporate Communications Officer (Nhân Viên Phòng Truyền Thông)

Nhân viên
7 - 10 triệu / tháng
hình thức làm việcToàn thời gian cố định
yêu cầu bằng cấpKhông yêu cầu
yêu cầu giới tínhKhông yêu cầu
ngành nghềQuan hệ đối ngoại, Báo chí - Truyền hình
địa điểmHồ Chí Minh
1. Duties and Authorities regarding Business Planning
- Researching, collecting situations and any information from varieties of sources regarding the supervisor(s) instructions.
- Cooperating with the direct supervisor(s), drafting, inspecting, checking and appropriately amending any documents, web, e-mails etc., which will be disclosed to outside in purpose of Corporate Communications, Corporate Brandings and Foreign and External Affairs
- Cooperating with the direct supervisor(s), proposing, implementing and executing CC-related policies, regulations and operating systems, except any activities relating to marketing, promotions of any sales.
2. Duties of Execution:
 Corporate Communication:
- Collaborate with the direct supervisor (s) to propose ideas and implement both external and internal communication campaigns to build up and enhance the reputation of AEON and AEON’s sub brand (such as AEON Wellness, AEON Pet, AEON Bicycle, AEON Eshop, etc) with corporate’s stakeholders such as Government, Media, Customers, Suppliers, Employees, etc.
- Execute Corporate’s events for communication purpose such as CSR activities, press conference, store opening, supplier conference, etc.
- Support the direct supervisor (s) to develop and maintain the network and relationships with journalists, particular with economy and market sections.
- Collaborate with the direct supervisor (s) to strengthen and improve the efficiency of activities for employees through internal communication assets such as quarterly magazine, engagement events, etc.
- Be in-charged of Corporate Website including page administration and regularly content uploading
 Corporate Branding:
- Monitor the use of brands (trademarks, copyrights, designs) of internal departments and suppliers (if any), etc.
- Support the direct supervisor (s) to develop and manage Corporate’s brand guideline, trademarks manual
 External affairs:
- Support the direct supervisor (s) to develop and strengthen the network and relationship with Government, Media, Retail associations, external advisors, AEON Group affiliates and Foreign affairs, etc.
 Content writing:
- Develop content and write copy for communication such as news release, articles, corporate profile, corporate brochure, internal newsletter, GD message, video script, presentation, official letters, the report to Authorities, website content, CCSR procedure/ policies/ guideline, media interview, etc.
 Market research:
- Monitor and report the retail market situation, the update of social trends, competitors’ activities and any regulation/ laws that may impact current and future company’s business.
 Others duties:
- Coordinate and manage external agencies
- Other tasks or responsibilities as assigned by CC Deputy Manager / CCSR Manager.
3. General Duties
 Understandings of Department Nature
 Complaisance and Faithfulness;
 Reporting Duties;
 Tasks to Execute;
 Budgeting;
 Cooperating, Supporting Members;
 Good Supporter and Good Opinion Proposer;
 Dealing Contracts;
 Education for Improvements;
 Aiming Higher Positions;
Xem chi tiết

[Aeon Hà Đông] Cashier – Division Leader

Thực tập sinh
15 - 20 triệu / tháng
hình thức làm việcToàn thời gian cố định
yêu cầu bằng cấpKhông yêu cầu
yêu cầu giới tínhKhông yêu cầu
ngành nghềKế toán - Kiểm toán, Dịch vụ
địa điểmHà Nội
Key Responsibilities:
1. Customer Services
- Always train and remind subordinates on enhancing customer service at Cashier counters.
- Receive customers and staffs complaints, conflicts or concerns relating to cashiering procedures, activities; raise to Cashier Manager and work towards solving these issues together with Cashier Manager.
- Follow Company’s Rules on Customer Service (greeting, smiling, bowing and attitude towards customers)
2. Cashiering activities
- Be aware of current sales promotions and make sure the information is briefed to Cashier staff in daily briefing session by Cashier Group Leaders.
- Frequently check, identify issues and coordinate with Merchandising Dept. and other Store Operation Depts to ensure that merchandise is correctly priced and displayed in adequate quantity and good quality.
- Maintain all Point of Sale (POS) machines, tools and equipment in good working condition.
- Responsible for collecting contents of cash registers at the end of each day and delivering funds to Store Accounting Dept. if working at night shift.
- Investigate and correct errors made at the cash registers in a timely manner; report errors to Cashier Manager.
- Assist subordinates in difficult/complicated cases at Cashier counters.
3. 5S
Monitor and check procedures on house-keeping duties to ensure cleanliness and tidiness at Cashier Counter.
4. Manpower Management
- Plan Monthly Division’s duty roster and manpower schedule.
- Ensure sufficient manpower during business in ad-hoc situations.
- Monitor Group Leader(s), General Staff (s)’ attendance and attire.
- Approve duty roster, shift plan raised by Group Leader(s).
- Be responsible for Group Leader(s) and General Staff’s performance.
- Take part in recruitment & selection activities for Division’s staffing.
- Motivate, training and develop staff in order to encourage their professional development.
- Identify potential staff for succession planning purposes.
- Build and promote team work spirit
5. Rules and Regulations
- Follow all working procedures, the company’s policies, rules and regulations.
- Check, monitor, remind and guide Group Leader(s), General Staff to follow the rules and regulations.
6. Other duties
- Opening & closing Store.
- Be on duty and act as Line Manager’s roles when Line Manager’s not present at work (i.e. is on leave or on business trip).
- Other tasks or responsibilities as assigned by direct Line Manager and Store Manager.
Xem chi tiết

[Aeon Hà Đông] Admin Division Leader

Thực tập sinh
15 - 20 triệu / tháng
hình thức làm việcToàn thời gian cố định
yêu cầu bằng cấpKhông yêu cầu
yêu cầu giới tínhKhông yêu cầu
ngành nghềHành chính - Văn phòng, Nhân sự
địa điểmHà Nội
Key Responsibilities:
1. Administrative tasks
- Assist Store Admin Manager in development and implement new administrative systems, such as record management.
- Supervise material order to ensure cost efficiency.
- Supervise the ordering and issuing of uniforms, name badges and swipe cards.
- Make working roster for store’s Line Manager and roster for store warehouse’s opening and closing.
- Coordinate with Aeon Delight to solve issues related to cleaning, security and technical matters.
- Make periodical report related to costs and other matters.
- Receive and work with inspection team from governmental authorities.
- Supervise other matters relating to staff canteen, medical room, and garbage management.
- Promote 5S action and creation of ideal workplaces
2. Process & Guidelines
- Ensure compliance in internal controls.
- Communicate, train, implement and sustain relevant administrative policies, processes and procedures within the store to deliver the required outcomes.
3. Cost Control
- Control store expenditure within budget.
- Promote, strengthen cost effectiveness mindset to all store staff.
4. Supporting roles
- Plan ahead and work towards material order and related processes for new store’s opening.
5. Rules and Regulations
- Follow all working procedures, the company’s policies, rules and regulations.
- Check, monitor, remind and guide subordinates to follow the rules and regulations.
6. Other duties
Other tasks or responsibilities as assigned by Store Admin Manager and Store Manager.
Xem chi tiết

Trưởng Quầy Thực Phẩm (04 Vị Trí) và Trưởng Quầy Thời Trang (04 Vị Trí)

Nhân viên
15 - 20 triệu / tháng
hình thức làm việcToàn thời gian cố định
yêu cầu bằng cấpKhông yêu cầu
yêu cầu giới tínhKhông yêu cầu
ngành nghềViệc làm bán hàng, Thực phẩm - Đồ uống
địa điểmHà Nội
1. Quản lý hàng hóa:
- Đảm bảo chất lượng hàng hóa, layout trưng bày, đặt hàng, đảm bảo đủ hàng các ngày thành viên, lễ, tết.
- Kiểm soát hàng tồn, kiểm kê hàng hóa 02 lần/ năm.
- Kiểm tra tem nhãn, POP cho các chương trình khuyến mãi hàng ngày.
2. Doan số bán hàng và lợi nhuận:
- Chịu trách nhiệm target sale cho quầy hàng phụ trách, phân chia target sale cho các nhóm hàng và theo dõi số sale hàng ngày.
- Đảm bảo lợi nhuận của quầy, kiểm soát hàng lỗi, hàng kém chất lượng, lượng hàng hủy cuối ngày,...
3. Quản lý nhân viên:
- Quản lý các trưởng nhóm và nhân viên. Phân chia và sắp xếp lịch làm việc cụ thể cho các trưởng nhóm
- Có phương án đảm bảo nhân sự cho các ngày thành viên, lễ, tết.
4. Dịch vụ khách hàng:
- Luôn nhắc nhân viên làm việc với tiêu chí khách hàng là trên hết
- Xử lý các khiếu nại từ khách hàng do các trưởng nhóm báo cáo.
5. Quy đinh chung:
- Luôn nhắc nhở nhân viên và trưởng nhóm tuân thủ quy định công ty đề ra.
Xem chi tiết

Assistant to Boed Intern (HO)

Mới Tốt Nghiệp
Thỏa thuận / tháng
hình thức làm việcToàn thời gian cố định
yêu cầu bằng cấpKhông yêu cầu
yêu cầu giới tínhKhông yêu cầu
ngành nghềHành chính - Văn phòng, Nhân sự
địa điểmHồ Chí Minh
Support Assistant to BOED in administrative task
Support Assistant to BOED to Handle and Control documents, as well as Summarize contents
Support Assistant to BOED Coordination of Living and Utilities
Administration of Schedules of either Company and BOED
Translation work
Support Assistant to BOED for Drafting Company Schedules
Support Assistant to BOED for Scheduling Meetings, Conferences and/or Appointments
Any other activities or matters ordered from the supervisor and/or company from time to time.
Xem chi tiết

Accounting Executive- Expense Control

Nhân viên
15 - 20 triệu / tháng
hình thức làm việcToàn thời gian cố định
yêu cầu bằng cấpKhông yêu cầu
yêu cầu giới tínhKhông yêu cầu
ngành nghềKế toán - Kiểm toán
địa điểmHồ Chí Minh
- Monitor work of team about financial transactions, including verifying, classifying, and be entered correctly in the system.
- Coordinate with related department to obtain proper information and/or data regarding accrued expense.
- Support team clarify any questionable invoice items, foresee the issues, raising on job and guide the team to solve problem.
- Do payment process in compliance with company policies and government law.
- Manage lists of prepaid expenses allocation file and accrued expense along with the team.
- Reconcile monthly processed work by verifying entries and GL account.
- Prepare a comparative file for monthly expenses review.
- Do monthly AP reconciliation, AP analyses aging A/P report, prepayment/deposit account.
- Work with vendor on payment, outstanding balance.
- Knowledge and use AP functions in SAP system: create vendor master, key in invoice, clear vendor, write off debt, transfer debt…, and fill necessary accounting documents.
- Continue to improve the payment process.
- Communicate with related departments as well as external auditors.
- Support group package report includes: related party, prepayment movement by quarterly.
- Any reports and other tasks assigned by Supervisor.
Xem chi tiết

Admin Deputy Manager

Thực tập sinh
Trên 30 triệu / tháng
hình thức làm việcToàn thời gian cố định
yêu cầu bằng cấpKhông yêu cầu
yêu cầu giới tínhKhông yêu cầu
ngành nghềHành chính - Văn phòng, Nhân sự
địa điểmHồ Chí Minh
1. Purchasing
2. Facility management
3. General Affairs
4. Manage Canteen’s operation and Aeon buses
5. Rules and Regulations
6. Other duties
Xem chi tiết

[Aeon Hà Đông] Trưởng Quầy (Thực Phẩm - Thời Trang - Điện Máy & Gia Dụng)

Thực tập sinh
15 - 20 triệu / tháng
hình thức làm việcToàn thời gian cố định
yêu cầu bằng cấpKhông yêu cầu
yêu cầu giới tínhKhông yêu cầu
ngành nghềThực phẩm - Đồ uống
địa điểmHà Nội
Trách nhiệm chính:
1. Nhiệm vụ điều hành
a. Quản lý hàng hóa
- Giám sát (các) Trưởng nhóm và Nhân viên, nhằm đảm bảo:
· Hàng hóa luôn được chất đầy trong điều kiện tốt và đạt chất lượng.
· Hàng hóa được trưng bày theo sơ đồ, đồng thời giá của hàng hóa được trưng bày và thẻ
giá phải khớp với nhau.
· Việc thay đổi nhãn giá (nếu cần) phải được hoàn tất trước giờ mở cửa Siêu thị.
- Đặt hàng trực tiếp từ Nhà cung cấp và nhận hàng lưu kho từ Bộ phận quản lý hàng hóa.
- Xác nhận và duyệt các đơn hàng tồn kho từ (các) Trưởng nhóm.
- Lên kế hoạch về nguồn nhân lực, chuẩn bị và tham gia kiểm kê hàng hóa 02 lần/ một năm theo
đúng kế hoạch đề ra.
- Hỗ trợ Ngành hang Thực phẩm trong việc kiểm kê hàng hóa hàng tháng theo như hướng dẫn
của Quản lý.
- Lên kế hoạch, phân công nhiệm vụ cho (các) Trưởng nhóm và Nhân viên để đảm bảo việc chuẩn bị cần thiết cho Ngày Thành Viên, Ngày dành cho các bà mẹ và các ngày lễ, Tết.
b. Quản lý công việc không liên quan đến hàng hóa
- Giám sát (các) Trưởng nhóm và Nhân viên, nhằm đảm bảo:
· Trang thiết bị, hệ thống đèn chiếu sáng và các đồ vật cố định (kệ trưng bày hàng hóa, xe để hàng, kệ tủ, …) đều trong điều kiện tốt.
· Khu vực bán hàng luôn sạch sẽ, ngăn nắp.
· Tất cả kho trữ hàng đều được khóa kín và trong điều kiện tốt.
· Thực hiện chính xác POP.
· Thực hiện đúng quy trình phòng cháy chữa cháy.
- Kiểm tra và xác nhận sự chênh lệch giữa hàng tồn kho và doanh số bán hàng sau khi kiểm kê hàng hóa, sau đó làm báo cáo gửi đến Trưởng ngành hàng.
- Thực hiện việc mở cửa và đóng cửa siêu thị theo đúng hướng dẫn của Quản lý.
c. Dịch vụ khách hàng
- Cung cấp dịch vụ khách hàng chất lượng nhằm khuyến khích “bán hàng thêm”. Luôn lịch sự và biết lắng nghe một cách có chọn lọc những nhu cầu từ phía khách hàng.
- Thu thập thông tin và giới thiệu đến khách hàng về các mặt hàng mới, chương trình khuyến mãi, chính sách có liên quan đến việc thanh toán, đổi trả hàng,….
- Xử lý các khiếu nại từ phía khách hàng được (các) Trưởng nhóm nêu ra, những tình huống bán hàng khó & phức tạp.
2. Doanh số bán hàng và Lợi nhuận
- Thông báo doanh số bán hàng của ngày hôm trước, ngân sách bán hàng của ngày hôm nay, doanh số bán hàng gần đây nhất, chương trình khuyến mãi và những cập nhật từ phía Công ty cho (các) Trưởng nhóm.
- Thông báo kế hoạch khuyến mãi cho Nhân viên tiếp thị.
- Phân chia mục tiêu doanh số bán hàng từ Trưởng Ngành hàng cho từng Trưởng nhóm và chịu trách nhiệm về mục tiêu doanh số bán hàng của bộ phận.
- Lên kế hoạch tổng thể và giám sát việc thực hiện các chương trình khuyến mãi.
- Theo dõi/thu thập thông tin/đề nghị từ (các) Trưởng nhóm về phương hướng bán hàng, nhu cầu
khách hàng và thông báo cho bộ phận Mua hàng về các thay đổi/cải thiện về sự đa dạng, chất lượng và số lượng hàng hóa.
- Thu thập và tổng hợp các báo cáo định kỳ từ (các) Trưởng nhóm về doanh số bán hàng cao nhất, kết quả doanh số bán hàng khuyến mãi, khảo sát thị trường/khảo sát đối thủ và nộp cho Trưởng Ngành hàng.
3. Quản lý nhân lực
- Lên kế hoạch nhiệm vụ hàng tháng và lịch làm việc của Bộ phận.
- Đảm bảo đủ nguồn nhân lực hoạt động trong các tình huống đặc biệt.
- Giám sát sự chuyên cần và đồng phục của Nhân viên, Nhân viên tiếp thị và các Trưởng nhóm.
- Duyệt bảng phân công nhiệm vụ, xếp ca làm việc từ các Trưởng nhóm.
- Chịu trách nhiệm về năng lực của các Nhân viên và các Trưởng nhóm.
- Tuyển dụng và lựa chọn nhân viên của quầy
- Thúc đẩy, đào tạo và phát triển nhân viên nhằm khuyến khích phát triển sự nghiệp.
- Xác định nhân viên tiềm năng để lên kế hoạch kế nhiệm.
- Xây dựng và thúc đẩy tinh thần làm việc nhóm.
4. Nội quy và quy định
- Tuân thủ các quy trình làm việc, chính sách, nội quy và quy định Công ty.
- Kiểm tra, theo dõi, nhắc nhở và hướng dẫn (các) Trưởng nhóm, Nhân viên và Nhân viên tiếp thị thực hiện đúng nội quy và quy định của Công ty.
5. Nhiệm vụ khác
- Mở và đóng cửa Siêu thị.
- Chịu trách nhiệm và thực hiện quyền Trưởng Ngành hàng trong trường hợp Trưởng Ngành hàng vắng mặt (Ví dụ: nghỉ phép hoặc đi công tác).
- Các công việc hoặc nhiệm vụ khác được Trưởng Ngành hàng trực tiếp và Giám đốc siêu thị phân công.
Xem chi tiết

Nhân Viên Kế Toán Quản Lý Hợp Đồng (7 Tháng)

Mới Tốt Nghiệp
5 - 7 triệu / tháng
hình thức làm việcToàn thời gian cố định
yêu cầu bằng cấpKhông yêu cầu
yêu cầu giới tínhKhông yêu cầu
ngành nghềKế toán - Kiểm toán, Hành chính - Văn phòng
địa điểmHồ Chí Minh
- Check information of Supplier’s Contract, tax code which must match with Supplier’s Business Registration and government law.
- Input trading term and rebate in Profit correctly and timely and report offset AP account to AP team.
- Monitor the process of signing contract and ensure it according to company policy.
- Update new information of supplier such as bank account, tax code, address…
- Arrange & store contract tidily.
- Any reports & tasks are assigned by Supervisor.
Xem chi tiết

Corporate Social Responsibility Deputy Manager

Thực tập sinh
Trên 30 triệu / tháng
hình thức làm việcToàn thời gian cố định
yêu cầu bằng cấpKhông yêu cầu
yêu cầu giới tínhKhông yêu cầu
ngành nghềQuan hệ đối ngoại, Báo chí - Truyền hình
địa điểmHồ Chí Minh
The Corporate Social Responsibility Department (CSR) is responsible for the goal of “Improving the Brand-Images in the Societies and Communities” regarding AEON VIETNAM CO., LTD., and all related group companies in Vietnam, through the social contributions, as well as to achieve fulfilling our role of the corporate citizenship for sustainable societies and communities by following AEON’s Ethics and the Code of Conducts.
Key responsibilities:
1. Duties and Authorities regarding Business Planning
- Supporting to CCSR Manager for establishing the strategies for Corporate Social Responsibility (CSR) Department, in mid-term (3 years) and short-term (only next one year).
- Manage tea-m members for Grabbing, collecting either objective and subjective situations and any information from varieties of sources.
- Analyzing any situations, our degrees of presence, benefits and risks of results and focusing future of CSR activities in scientific way, to reason for directing and correcting strategies of CSR from time to time.
- Supporting to CCSR Manager for Proposing, officializing, implementing and executing CSR-related policies, regulations and operating systems by analysis of risks, forecasts etc., except any activities relating to marketing, promotions of sales.
- Becoming the primary contact and department in charge for any activities regarding the AEON 1% Club Foundations, the Diversity Promotion Department, and the Environmental and Social Contribution Department of AEON CO., LTD, as well as any contacts regarding charities, scholarships and CSR related matters.
2. Duties and Authority of Execution
- Environmental Preservation;
- Supporting Communities;
- Foreign and External Affairs;
3. General Department Management
- Planning and Budgeting;
- Watching Status;
- Dealing Contracts;
- Maintenance of Policies and Regulations;
- Supervising Staffs, Subordinates and Members;
- Enforcing Company Policies, Rules and Regulations
4. Special Functions for External Affairs
5. Correspondence of emergency response matters, special purpose matters
Xem chi tiết

Human Resource Information Systems Analyst (HRIS Analyst)

Nhân viên
20 - 30 triệu / tháng
hình thức làm việcToàn thời gian cố định
yêu cầu bằng cấpKhông yêu cầu
yêu cầu giới tínhKhông yêu cầu
ngành nghềNhân sự
địa điểmHồ Chí Minh
Key responsibilities:
- Responsible for the development, implementation and maintenance of human resource information systems (HRIS) associated with the collection, retrieval, accessibility and usage of employee information for Human Resource department planning and activities.
- Oversees the specification, development and implementation of new or redesigned systems, reports and policies and procedures for internal use.
- Maintains internal database files and tables and develops custom reports to meet the requirements of Human Resource management and staff.
- Works with Human Resources personnel to evaluate HRIS software and hardware needs and may design new or modify existing HRIS to meet changing demands.
- May serve as HR department liaison to IT function.
Xem chi tiết

[Hanoi Office] QC Officer (Nhân Viên Kiểm Soát Chất Lượng)

Nhân viên
10 - 15 triệu / tháng
hình thức làm việcToàn thời gian cố định
yêu cầu bằng cấpKhông yêu cầu
yêu cầu giới tínhKhông yêu cầu
ngành nghềThực phẩm - Đồ uống
địa điểmHà Nội
1. Quality control activities
- Receiving the result hygiene checklist from Operation site, making report and suggestion solution for the issue.
- Conduct internal audits hygiene checklist at operation site periodically to ensure compliance with local regulatory laws / international standards in Food Safety according to Instore checklist of AEON Group.
- Monitoring to conduct PMP at store and impulse the improvement of quality management at company (PMP) to ensure the quality consistency of the products: testing product, labeling,…
- Made random check receiving, storage, processing and displayed products according to relevant quality requirements to assure the compliance with defined standards at all of store.
- Training and following the result of training at all of store.
2. Supporting Store
- Co-ordinate with QC store and 5S Leader for training, checking and maintenance 5S at Operation.
- Propose working tools for Foodline; assist with PA raising and follow up payment process.
3. Rules and Regulations
- Follow all working procedures, company’s policies, rules and regulations.
4. Other duties
- Other tasks or responsibilities as assigned by Executive - QC
- Make periodical as well as ad-hoc report on quality control.
Xem chi tiết

HR Officer (Bình Tan Branch)

Nhân viên
10 - 15 triệu / tháng
hình thức làm việcToàn thời gian cố định
yêu cầu bằng cấpKhông yêu cầu
yêu cầu giới tínhKhông yêu cầu
ngành nghềNhân sự
địa điểmHồ Chí Minh
Key Responsibilities:
1. Training activities
- Be in charge of new staff orientation program.
- Train promoters on Store rules.
- Receive training request from Line Manager(s) and work with them to develop materials for training.
- Prepare logistics for training (book room & projector, send invitation, check attendance, make training report etc.) & conduct training.
2. Recruitment activities (for General Staff & Part Time positions)
- Receive & verify Hiring request from Line Manager(s) by checking headcount quota and consulting with HQ HR Manager.
- Search, screen and select CVs, contact candidates for interview.
- Attend interview with Line Manager(s).
- Inform recruitment results to C&B team for offer.
3. SAP system
- Collect new staff’s information and process hiring step on the system.
- Edit SAP’s errors regarding shift plan (i.e. time event, shift, night shift, annual leave, etc.).
- Support C&B team to complete time record task for staff.
4. Employee card
- Take photo for new staff (including Promoter) and proceed employee magnet card printing.
- Inform IT to create POS account for new Cashier staff and delete accounts of resigned cashier staff.
5. Data management
- Manage all store staff & Promoters personal and job information.
- Check information and provide report when necessary.
6. Labor contract (For G1 & G2)
- Make labor contract for new staff.
- Make annex to labor contract, contract renewal.
- Ensure labor contract, renewal contract and annex to labor contract are given to employees on time.
7. Manpower management
- Plan and prepare duty roster, shift plan and assign subordinates on duty.
- Ensure sufficient manpower during business in ad-hoc situations.
- Ensure General Staff’s attendance and attire.
- Be responsible for General Staff’s performance.
- Identify and reduce unnecessary tasks to increase staff productivity.
- Regularly train and motivate subordinates in daily works.
- Identify potential staff for succession planning purposes.
- Build and promote teamwork spirit.
8. Rules and Regulations
- Follow all working procedures, the company’s policies, rules and regulations.
- Check, monitor, remind and guide General staff to follow the rules and regulations.
9. Other duties
- Support other departments as necessary.
Other tasks or responsibilities as assigned by direct Division Leader, Line Manager and Store Manager.
Xem chi tiết

Assistant to Merchandising

Mới Tốt Nghiệp
10 - 15 triệu / tháng
hình thức làm việcToàn thời gian cố định
yêu cầu bằng cấpKhông yêu cầu
yêu cầu giới tínhKhông yêu cầu
ngành nghềVật tư - Thiết bị
địa điểmHồ Chí Minh
1. Main duties
- Create product code, make orders, adjust price in promotion on PROFIT system.
- Monitor coyness’s promotion program and support to work with suppliers based on Merchandiser requirement.
- Check merchandise at Selling Area, display goods on shelves.
- Check actual stock condition in warehouse, adjust the display if necessary, collect selling report from Operation and send to Merchandiser.
- Collect sales report for merchandiser team on PROFIT system.
- Send sales report and PO to concess, solve any arising discrepancies.
- Support for some paper work and the others
( Claim business trip and booking ticket, booking room)
- Communicate with OP team and get customer demand and feedback Merchandiser
Xem chi tiết

Chief Cook (Chuyên Viên Kỹ Thuật Thực Phẩm Chế Biến)

Nhân viên
20 - 30 triệu / tháng
hình thức làm việcToàn thời gian cố định
yêu cầu bằng cấpKhông yêu cầu
yêu cầu giới tínhKhông yêu cầu
ngành nghềThực phẩm - Đồ uống, Khách sạn - Nhà hàng
địa điểmHồ Chí Minh
Major Duties
- Making the production plan and process of production follow sale plan monthly from Merchandiser
- Checking recipe and quality of products, display.
- Training for new staff
- Improving the skill for all staffs
- Organizing the skill exam to evaluate staffs
- Joining training course and surveying competitors to improve skill
- Creating new concept or products and writing recipe
- Tracking work flows of product
- Suggesting new idea, new trend of market
- Renovation of department on products : display, quality, equipment,
- Supporting store opening
Xem chi tiết

Chuyên Viên Đánh Giá Máy Móc

Nhân viên
15 - 20 triệu / tháng
hình thức làm việcToàn thời gian cố định
yêu cầu bằng cấpKhông yêu cầu
yêu cầu giới tínhKhông yêu cầu
ngành nghềHành chính - Văn phòng, Xây dựng
địa điểmHồ Chí Minh
- Quản lý toàn bộ hệ thống máy móc đang hoạt động tại siêu thị.
- Thiết lập quy trình kiểm tra, bảo trì, sửa chữa máy móc.
- Lên kế hoạch sửa chữa, bão trì máy móc trong 1 năm, đề xuất budget trong 1 năm
- Liên hệ nhà thầu, báo giá, theo dõi quá trình sửa chữa máy móc để đảm bảo máy móc luôn trong tình trạng hoạt động tốt, tối đa công suất.
- Phối hợp với khối vận hành kiểm tra máy móc định kỳ.
Xem chi tiết

Marketing Executive - Mailer

Nhân viên
15 - 20 triệu / tháng
hình thức làm việcToàn thời gian cố định
yêu cầu bằng cấpKhông yêu cầu
yêu cầu giới tínhKhông yêu cầu
ngành nghềQuan hệ đối ngoại, Thiết kế - Mỹ thuật, Marketing - PR
địa điểmHồ Chí Minh
1. Main duties
 Mailer Promotion and Activities:
- Manage the production of mailer, leaflets, posters, flyers
- Create and develop new innovative methods to communicate company’s message to their existing customers
- Cooperate with related departments to be ensure progress of mailer and succeed of promotion
- Arrange the effective distribution of marketing materials
- Communicate well with other departments to gather all promotion information
- Attend and organizing photo shoots for products
- Conducting market research and monitoring competitor activity
- Follow and supervise signing contract and payment process with Accounting Dept. and Agencies
- Supervise and support members of team
- Support events/activities of company and team
 A&P:
- Manage projects/tasks of Advertising and Promotion
- Understand market, competitors and customers
- Create new idea for promotions and activities base on trends and customers behavior
- Supervise activities, report after finishing and evaluate result of projects to give solutions for improvement
- Being responsibility to be ensure work follows schedule and problem solving
- Communicate well with team members and related departments to run projects
- Being responsibility to manage documents of team
 GENERAL
- Build and develop good relationship, and collaborate with other department/division.
- Supervise Marketing Officers in Mailer and A&P execution and other assigned jobs.
- Work/communicate & follow with related departments and agencies to get job follows schedule.
- Manage all expenses within approved budget.
2. Rules and Regulations
- Follow all working procedures, the company’s policies, rules and regulations.
3. Other duties
- Other tasks or responsibilities as being assigned by Marketing Manager.
Xem chi tiết
Liên hệ qua skype Liên hệ qua số điện thoại